Projektowanie schematów elektrycznych w chmurze Electrical Schematic Design (ESX)

HomeRozwiązania3DEXPERIENCE

Projektowanie schematów elektrycznych w chmurze Electrical Schematic Design (ESX)

Electrical Schematic Designer to rozwiązanie chmurowe do projektowania i dokumentowania instalacji elektrycznych 2D. Aplikacja jest całkowicie bezpieczną technologią opartą na chmurze platformy 3DEXPERIENCE do przechowywania, zarządzania i współpracy nad projektami produktów elektrycznych.

SOLIDWORKS Electrical Schematic w nowej odsłonie

Rola Electrical Schematic Designer na platformie 3DExperience to można powiedzieć, cała funkcjonalność znanego i sprawdzonego rozwiązania SOLIDWORKS Electrical Schematic Professional. Przyglądając się poniższym porównaniu, zarówno funkcjonalności jak również sam interfejs wygląda bardzo podobnie.

Obraz zawierający tekst, oprogramowanie, Ikona komputerowa, Strona internetowa Opis wygenerowany automatycznie Obraz zawierający tekst, oprogramowanie, numer, Ikona komputerowa Opis wygenerowany automatycznie

Electrical Schematic Design to aplikacja, która dodatkowo umożliwia bezpośrednie połączenie i współpracę z chmurą 3DExperience. Otwiera to szereg możliwości współpracy i przede wszystkim jest odpowiedzią na potrzeby klientów, których biura konstrukcyjne znajdują się w różnych oddziałach firmy. Dostęp do bibliotek oraz projektów elektrycznych można uzyskać z każdego miejsca na świecie, bez konieczności stawiania stanowisk serwerowych.

Połączenie z chmurą 3DExperience

Aplikacja Electrical Schematic Design posiada wbudowane narzędzia do zarządzania cyklem życia, dzięki którym można bezpośrednio łączyć się z platformą 3DExperience. Poniżej przedstawiam wybrane narzędzia oraz ich krótki opis.

  1. „Zapisz” lub „Zapisz z uwzględnieniem opcji”

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, Czcionka, diagram Opis wygenerowany automatycznie

Każdy nowo utworzony projekt istnieje lokalnie do momentu, aż użytkownik zapisze projekt na platformie. Podczas zapisywania projektu na platformie zostaje automatycznie wygenerowany plik PDF zawierający wszystkie strony projektu elektrycznego.

2. „Usuń z obszaru zarządzania”

Obraz zawierający tekst, symbol, Czcionka, logo Opis wygenerowany automatycznie

Kiedy użytkownik ukończył pracę i zapisał swój projekt na platformie 3DX, projekt taki można już usunąć z obszaru zarządzania projektami elektrycznymi w aplikacji ESX.

3. „Załaduj z serwera”

Obraz zawierający lupa, tekst Opis wygenerowany automatycznie

Jeśli projekt jest zapisany na platformie, polecenie „Załaduj z serwera” pozwoli pobrać projekt i rozpakować go lokalnie w aplikacji ESX. Podobnie odbywa się to np. w przypadku biblioteki symboli.

  • Polecenie może być używane w sytuacji, w której użytkownik „A” chciałby przywrócić symbol, który został zmodyfikowany lokalnie
  • Polecenie może być używane przez użytkownika „A” w przypadku, gdy użytkownik B zmodyfikował i zapisał symbol na platformie

4. „Odśwież stan”

Obraz zawierający tekst, Czcionka, logo, symbol Opis wygenerowany automatycznie

Gdy pracujemy lokalnie, możemy odświeżyć informacje wyświetlane w kolumnach w wybranym menadżerze, dotyczące danych lokalnego obiektu względem platformy. Są to takie informacje jak:

  • Stan
  • Stan blokady
  • Zablokowany przez
  • Jest najnowszą poprawką
  • Obszar współpracy
  • Stan dojrzałości

Polecenie można wykorzystywać, gdy obiekt został zmodyfikowany na platformie i użytkownik chce sprawdzić jego aktualny status.

5. „Ponownie załaduj z serwera”

Obraz zawierający design Opis wygenerowany automatycznie przy średnim poziomie pewności

Jeśli dany obiekt wyświetla status „Nieaktualny”, należy użyć polecenia „Ponownie załaduj z serwera”. Polecenie służy również do przywrócenia najbardziej aktualnej wersji danego obiektu. Podobnie jak polecenie „załaduj z serwera”, funkcja „Ponownie załaduj z serwera” pozwoli przywrócić wersję danego obiektu sprzed modyfikacji.

6. „Zastąp zgodnie z poprawką”

Obraz zawierający tekst, Czcionka, biały, zrzut ekranu Opis wygenerowany automatycznie

Jeśli nasz obiekt obecnie jest załadowany w rewizji „B”, a chcielibyśmy załadować wersję obiektu w rewizji „A”, możemy to zrobić za pomocą opcji „Zastąp zgodnie z poprawką”

7. „Zablokuj” i „Odblokuj”

Kiedy rozpoczynamy edycję projektu lub komponentów bibliotecznych, każdorazowo przed rozpoczęciem edycji powinniśmy zablokować taki obiekt. Jest to gwarancja, że w tym samym czasie pozostali współpracownicy nie nadpiszą naszej pracy w platformie 3DX. Gdy kończymy modyfikację, należy odblokować obiekt.

Aplikacja Electrical Schematic Design to kolejne rozwiązanie chmurowe, które zostało zaimplementowane w platformie 3DExperience. Współpraca ze wszystkimi działami konstruktorskimi staje się rzeczywistością, a uzyskanie jednolitej listy materiałowej projektu Elektro-Mechanicznego staje się coraz łatwiejsze.

Zachęcamy do śledzenia pozostałych artykułów o tematyce 3DX